ونیر کامپوزیت چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 4 مهر 1400
بازدید : 320
نویسنده : mozhgan

در بعضی از افراد به دلایل مختلف مانند ضربه به دندان یا شکستگی دندان، دندان دچار تغییر رنگ می‌شود، روش‌های مختلفی در دندانپزشکیترمیم و زیبایی دندان، برای اصلاح رنگ بد دندان‌ها وجود دارد. یکی از این روش‌ها ونیر کامپوزیت است. ونیر کامپوزیت‌ها را با نام‌های (ونیر یک جلسه‌ای)، (کامپونیر)، (ونیرهای رزین کامپوزیتی) و یا (باندینگ کامپوزیت) نیز می‌شناسند.  ونیر کامپوزیت یک روش زیبایی و ترمیمی محسوب می‌شود که در این روش لایه‌ای محافظ همرنگ دندان بر روی مینای دندان قرار می‌گیرد و این لایه توسط اشعه روی دندان چسبانده می‌شود

رزین کامپوزیت چیست؟

رزین کامپوزیت ماده‌ای است که در دندانپزشکی کاربرد فراون دارد. این ماده خمیری شکل بوده و هنگامی که شکل دلخواه را به خود بگیرد با اشعه مخصوص سفت شده و صیقل داده می‌شود. مواد کامپوزیتی برای طبیعی‌تر شدن و شفاف‌تر شدن نتیجه کار روز به روز توسعه پیدا کرده و پیشرفته‌تر می‌شوند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

روش کار و جایگذاری ونیر کامپوزیت

دندانپزشک متخصص ابتدا سطح دندان‌ها را تمیز می‌کند. سپس به کمک  جرم گیری دندان سطحی تمیز را برای کار گذاشتن ونیر ایجاد می‌کند. دندانپزشک در مرحله بعد دندان‌ها را از بزاق یا رطوبت پاک، خشک و تمیز می‌کند و همچنین کمک مواد اسیدی متخلخل شده، تا چسبیدن ونیر کامپوزیت به سطح دندان راحت‌تر صورت گیرد. در مرحله آخر چسب مخصوص را برای چسباندن ونیر بر سطح دندان استفاده می‌کنند.

مزایای ونیر کامپوزیت

ونیر دندان دارای مزایای متعددی بوده که یکی از این مزایا ساخته شدن سریع آنها در طی یک جلسه است. در این روش برای ساخت ونیر کامپوزیت نیازی به لابراتوار نبوده بلکه روی همان دندان شکل می‌گیرند و توسط دندانپزشک بر روی دندان قرار گرفته و با اشعه محکم می‌شوند. یکی دیگر از مزایای ونیر کامپوزیت هزینه کمتر و مقرون به صرفه بودن این روش است. هزینه ونیر کامپوزیت نسبت به سایر خدمات مانند ارتودنسی دندان ) ارتودنسی ثابت و ارتودنسی نامرئی) و لمینت دندان کمتر بوده و از آنجایی که بیمه اینگونه هزینه‌ها را قبول نمی‌کند و خود شخص باید بپردازد بنابراین این روش بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

معایب ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت‌ها نسبت به لمینت از دوام کمتری برخوردار بوده و اغلب در برابر آسیب دیدن باید تعویض شوند. در بیشتر موارد ونیر کامپوزیت‌ها بیشتر از دو سال دوام نمی‌آورند. از دیگر معایب ونیر کامپوزیت‌ها این است که به مرور زمان تغییر رنگ داده و مستعد لک شدن هستند و این عامل خود باعث شکستگی و افتادن ونیرها نیز می‌تواند باشد. همچنین ونیر کامپوزیت‌ها در مقایسه با دیگر ونیرها و روش‌های زیبایی و ترمیمی از ظاهر طبیعی کمتری برخوردار هستند.

سایر مقالات... روش های لاغری





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com